Yleistä verkkokaupasta
Ostoehdot muodostavat yhdessä tilausvahvistuksella vahvistetun tilauksesi kanssa sopimusalustan ostoksellesi.
Nämä ostoehdot tulevat sovellettaviksi, kun kuluttajana teet ostoksia www.halkotukku.fi -verkkosivuilla. Kuluttajana asemaasi turvaavat myös kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) säännökset. Mikäli teet ostoksia yrityksen kautta tulevat sovellettaviksi sen sijaan mahdolliset muut sovitut ostoehdot tai Suomen kauppalaki (27.3.1987/355).
Verkkokaupan omistajan tiedot:
- Y-tunnus 2768189-7
- Osoite Vantaanpuistontie 29, 01730 Vantaa
- Asiakaspalvelun puhelinnumero 0400 716 242
1. Asiakas ja tietosuoja
halkotukku.fi toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityisasiakkaat. Kauppasuhteessa noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan osalta.
Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen.
Asiakkaiden tiedot on tallennettu Arcuria Oy:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen. Arcuria Oy:llä ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten soveltuvan lainsäädännön mukaisesti.
Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa halkotukku.fi. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Arcuria Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: halkotukku.fi, Vantaanpuistontie 29, 01730 Vantaa. Lisätietoja tietosuojaselosteesta.
halkotukku.fi sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. halkotukku.fi -sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka halkotukku.fin verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa halkotukku.fi -sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.
2. Hinnasto
Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskustannuksia ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.
Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa korjaamme hinnat asiakkaan avoimeen tilaukseen. Toisaalta, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisellä hinnalla.
Toimitusaika-arviot on laadittu yhteistyökumppanien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. Arcuria Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.
Arcuria Oy myy verkossa outlet-yksittäiskappaleita. Yksittäiskappaleet ovat uusia-, asiakaspalautuksia, mallikappaleita, tehdaskorjattuja, poistotuotteita tai käytettyjä laitteita/tuotteita, jotka kaikki myydään sellaisena kuin ne ovat. Tuotteen kuntoluokka määritellään myyntitiedoissa. (Tuotteet ovat pääsääntöisesti uusia/uudenveroisia.)
Arcuria Oy pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Arcuria Oy ei myy tuotteitaan jälleenmyytäväksi.
Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii syntymäajan luovuttamista Arcuria Oyj:lle.
3. Toimittaminen
Tuotteiden hinnat sisältävät alv 9%, 14% tai 24%.
Tuotteilla on 14 vuorokauden palautusoikeus. Oikeus koskee ainoastaan avaamattomia, käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Veloitamme palautuskulut tuotteiden palautuksesta tai noutamatta jätetyistä tilauksista. Jos alkuperäisen tilauksen summa laskee palautuksen jälkeen toimituskuluvapaan summan alle, veloitamme myös alkuperäisen tilauksen kohdalta hinnaston mukaiset toimituskulut.
Tuotteiden toimituksen toteuttaa pääsääntöisesti Arcuria Oy:n yhteistyökumppani. Tarjouksen päätettyä Arcuria lähettää yhteistyökumppaneille suunnatun tilauskirjeen, jonka jälkeen yhteistyökumppani suorittaa tilauksen toimituksen postitse.
Yhteistyökumppanit lähettävät tuotteet tavallisesti täyden arkipäivän sisällä tilauskirjeen saatuaan. Mikäli tilattu tuote on poikkeuksellisesti päässyt loppumaan varastosta, ilmoitetaan siitä asiakkaalle sähköpostitse.
Verkkokauppaan tehtyihin maksettuihin tilauksiin ei ole mahdollista lisätä tai poistaa tuotteita. Myöskään toimitustapaa ei ole mahdollista vaihtaa jälkikäteen.
Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote tai tuote on viallinen, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta viipymättä asiakaspalveluumme joko sähköpostitse info(a)halkotukku.fi tai puhelimitse 0400 716 242
Toimitamme vain Suomen sisällä. Emme toimita tuotteita ulkomaille tai Ahvenanmaalle.
Tekemällä tilauksen hyväksyt henkilötietojesi käyttämisen.
4. Maksaminen
Arcuria Oy:n sivustolla myydyt tuotteet myydään ainoastaan ennakkoon maksettuna.
Arcuria Oy:n maksutapoina toimivat:
5. Palauttaminen
Arcuria Oy:n yksittäistuotteilla on kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus.
Pyydämme sinua säilyttämään kaikki asiakaspalautukseen liittyvät dokumentit huolellisesti, kunnes olet saanut tiedon palautuksen vastaanottamisesta Arcurialta.
Palautusoikeuden rajoitukset määräytyvät kuluttajansuojalain 6. luvun 16 mukaisesti: Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu. Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epilaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet sekä vaipat ja muut vastaavat lastenhoitotuotteet.
Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos palvelu on kokonaan suoritettu, tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu ennakkoon.
Palautettavat tuotteet tulee pakata huolellisesti. Tuotteen ostaja maksaa palautuksesta koituvat toimituskulut.
halkotukku.fi palauttaa asiakkaalle kaikki asiakkaalta saadut suoritukset koskien palautettuja tuotteita kohden.Viimeistään 14 päivän kuluttua siitä kun yhtiö on saanut palautetut tuotteet takaisin tai kunnes asiakas on todisteellisella tavalla osoittanut lähettäneensä tuotteet takaisin. halkotukku.fi suorittaa palautuksen sillä maksutavalla, jolla asiakas on maksanut tilauksen, ellei asiakas ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Pankkinapilla maksettujen tilauksien osalta asiakkaan tulee ilmoittaa pankkitilinsä, että palautus voidaan suorittaa.
6. Takuu
Takuu määräytyy yhteistyökumppanien määräämistä takuuajoista, jotka ovat usien miten valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisia. Olet velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on määritelty tuotetiedoissa.
Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme sinut ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan tai heidän huoltoyhtiöönsä, koska tämä nopeuttaa huoltoa ja on näin ollen sinun etusi mukaista.
Virheellinen tuote ensisijaisesti korjataan huoltamalla takuun alaiset virheet valtuutetussa huoltoyhtiössä. Jos korjaaminen ei ole mahdollista tai siitä aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, tuotteen kauppahinta palautetaan asiakkaalle. Outlet-tuotteita ei vaihdeta vastaavaan normaalihintaiseen uuteen tuotteeseen.
Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Arcuria Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Arcurialle aiheutuneet kustannukset.
Arcuria /yhteistyökumppani säilyttää tuotteita kolme kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)
Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Arcuria Oy ei ole vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina ennen huoltoprosessia.
8. Reklamaatio
Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Arcuria Oy pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.
Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen info(a)halkotukku.fi tai kirjeenä.
Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa. Myymälähenkilöstö ei käsittele reklamaatioita.
Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajalla on lisäksi mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (http://ec.europa.eu/odr). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Arcuria Oy:tä vastaan joko Arcuria Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään Arcuria Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.
Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.
9. Yritysasiakkaiden lisäehdot
Yrityksille ja yhteistyökumppaneille liittyvät yleiset sopimusehdot saa Arcuria sähköpostiosoitteesta pyytämällä info(a)halkotukku.fi